Μια 10χρονη δημιουργική πορεία



ΠΑΙΔΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης
2007-2017 :
Μια 10χρονη δημιουργική πορεία…
ένα μεγάλο ταξίδι..



---> ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ !!!

Την άνοιξη του 2017 το Παιδικό Θεατρικό Εργαστήρι του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης έκλεισε 10 χρόνια (2007 – 2017) δημιουργικής πορείας. Σε αυτή την πορεία, δεκάδες παιδιά, ηλικίας από 10 έως 18 ετών, που συμμετείχαν στα τμήματα όπου είχα την τιμή και την χαρά να έχω την ευθύνη τους, "ταξίδεψαν" και γνώρισαν τον κόσμο του Θεάτρου.

Οι ολοένα αυξανόμενες εργασιακές απαιτήσεις, καθώς και διάφοροι προσωπικοί λόγοι, με υποχρεώνουν φέτος, δυστυχώς, να μην μπορώ να είμαι κοντά στα παιδιά.

Θα ήθελα δημόσια να ευχαριστήσω
- το εκάστοτε ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης, τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή κ. Μιχάλη Αεράκη και το προσωπικό, για την άψογη συνεργασία και την εμπιστοσύνη που έδειξαν στο πρόσωπό μου όλα αυτά τα χρόνια.
- τους γονείς που μου εμπιστεύτηκαν τα παιδιά τους
- και φυσικά τους "συνταξιδιώτες μου" ...τα παιδιά, που με τόση αγάπη και μεράκι αγκάλιασαν αυτή την προσπάθεια, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και δημιούργησαν επι σκηνής θαύματα.

Το Παιδικό Θεατρικό Εργαστήρι ήταν ένα μεγάλο σχολείο και για μένα.
Μια πολύτιμη και ωφέλιμη εμπειρία, που μόνο όμορφες, ευτυχισμένες και δημιουργικές στιγμές έχω να θυμάμαι.

Σας ευχαριστώ και πάλι και είμαι βέβαιος οτι το Παιδικό Θεατρικό Εργαστήρι του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης, θα συνεχίσει τη δημιουργική του πορεία, προσφέροντας και μεταδίδοντας απλόχερα στα παιδιά μας τις γνώσεις και τις αξίες του θεάτρου.

---> Μια μικρή ιστορία…………

Το Παιδικό Θεατρικό Εργαστήρι δημιουργήθηκε το 2007 μετά από σχετική πρότασή μου προς το τότε ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕΚ και τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή.
Η πρόταση έτυχε θερμής υποδοχής και το «ταξίδι» ξεκίνησε.

Στο πλαίσιο λειτουργίας του Εργαστηρίου, εφήρμοσα το πρόγραμμα θεατρικής παιδείας και δράσης, το οποίο είχα σχεδιάσει με γνώμονα τις δεξιότητες και τις ιδιαίτερες κλίσεις κάθε παιδιού, βάση της προγενέστερης εμπειρίας μου μαζί τους και συνεχίστηκε να διαμορφώνεται με τη λειτουργία του εργαστηρίου.

Το πρόγραμμα περιελάμβανε παιχνίδια, ασκήσεις και δράσεις λόγου, κίνησης, έκφρασης και αυτοσχεδιασμού. Μέσω αυτών τα παιδιά συνέθεσαν τα δικά τους έργα, διασκεύασαν γνωστά παραμύθια και ήρθαν σε "επαφή" με μεγάλα έργα του ελληνικού και ξένου θεατρικού ρεπερτορίου, παρουσιάζοντας στο κοινό συνολικά 36 παραστάσεις.

Ως απολογισμό της 10χρονης πορείας, θα ήθελα να σας παρουσιάσω :

Α. Τα έργα που δημιουργήθηκαν μέσα από αυτοσχεδιασμούς, κείμενα και ιδέες των παιδιών :
Ο Ζωηρούλης (2008), Οι μικρομέγαλοι (2008), Η γειτονιά 1 (2009), Η κατασκήνωση (2010), Ένα καράβι άνθρωποι (2010), Ουδέν σχόλιο (2010), Το τρένο 1 (2011), Gling (2011), Ξενοδοχείο ο άνεμος (2012), Επί σκηνής (2012), Η παράσταση (2013), Το τρένο 2 (2013), Το στοιχειωμένο σπίτι (2015), Η ιστορία της ιστορίας (2015), Απλά άνθρωποι (2015), Οι κληρονόμοι (2016), Η γειτονιά 2 (2017)

Β. Τα έργα στα οποία έγινε διασκευή γνωστών παραμυθιών, στηριζόμενη σε ιδέες και αυτοσχεδιασμούς των παιδιών :
Το παιχνιδόκουτο (Ο μολυβένιος στρατιώτης) (2008), Τριαντάφυλλο με αγκάθια (Η πεντάμορφη και το τέρας) (2009), Ο επόμενος (Η σταχτοπούτα - Χάνσελ και Γκρέτελ) (2016), Παγωμένο τριαντάφυλλο (Η πεντάμορφη και το τέρας - Η βασίλισσα του χιονιού) (2017), Όταν οι άλλοι κοιμούνται (Ο μολυβένιος στρατιώτης - Σταχτοπούτα - Ωραία Κοιμωμένη, κ.α.) (2017)

Γ. Τα έργα που προέκυψαν από συνθέσεις σκηνών και μονολόγων από έργα του ελληνικού και ξένου θεατρικού ρεπερτορίου (κλασικού και σύγχρονου) :
Το πάθος και η φαντασία των άλλων (2010), Νυχτερινές φωτογραφίες (2011), Άνθρωποι (2012), Ψηφιδωτό (2012), Μάσκες (2013), Ρόλοι (2013), Στιγμές (2013), Αντιγόνη (2014), Χωρίς ταυτότητα (2014), Πίσω από τις κλειστές πόρτες (2014), Πρόβα τζενεράλε (2015), Οι γυναίκες με τ' άσπρα (2015), Μια σκηνή να σωριαστώ (2016), Σκηνο-βάτες (2017)

Για τις ανάγκες των παραστάσεων χρησιμοποιήθηκαν σκηνικά, έπιπλα και είδη φροντιστηρίου από τα ήδη υπάρχοντα του ΔΗΠΕΘΕΚ, δημιουργήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν, από την πρώτη κιόλας χρονιά, ηλεκτρονικά σκηνικά με τις μεθόδους απλής προβολής, black screen projection και mapping projection, δημιουργήθηκαν video - δρώμενα, που λειτούργησαν υποστηρικτικά ή αυτόνομα ή συμπληρωματικά για τις ανάγκες των έργων, ενώ σε κάποιες παραστάσεις έγινε σύνθεση μουσικής.

Όλες οι προαναφερόμενες παραστάσεις έχουν βιντεοσκοπηθεί, καθώς επίσης είχαν εκτυπωθεί έντυπα προγράμματα. Όλο αυτό το υλικό βρίσκεται στο αρχείο του θεάτρου μας.

Σας ευχαριστώ γι αυτό το υπέροχο ΤΑΞΙΔΙ

Λεωνίδας Μ.